خانه خدمات فنی مدلسازی تخلیه متصرفین


مدلسازی تخلیه متصرفین

راهبرد اصلی برای ایمنی ساکنین ساختمان در مواقع آتش‌سوزی، سهولت جابجایی افراد به یک مکان امن می‌باشد.در این روش حداکثر محدودة زمانی برای تخلیه و اینکه آیا زمان لازم برای خروج (RSET) کمتر از زمان قابل دسترس برای خروج (ASET) می¬باشد، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

فرایند تخلیه شامل چندین مرحلۀ زماني شامل: زمان تشخيص آتش، زمان اعلام آتش، زمان پيش از حركت و زمان تخليه می ‌باشد. در مدل‌سازي تخليه، با استفاده از ادبيات علمي موجود در اين حوزه درباره رفتار انساني حين آتش‌سوزي در ساختمان ‌هاي مختلف و عكس العمل‌هاي متفاوت متصرفان و نيز مدل‌سازي زمان حركت توسط نرم افزارهاي پيشرفته، زمان RSET محاسبه مي‌شود. از سوي ديگر، با توجه به مدل‌سازي آتش و رفتار آتش در ساختمان و اینکه چه زمانی مسیرهای فرار برای ساکنین غیر قابل استفاده خواهد شد، زمان ASET محاسبه مي شود. در نهایت بر مبنای این یافته ها، امکان تخلیه مناسب در هنگام وقوع آتش سوزی تحلیل می گردد و در صورت نیاز راهکارهای مناسب ارائه می شود.



درباره ما

شرکت مهندسی نماد ایمن، متخصص در علم آتش می‏باشد و به اتکای دانش روز متخصصان خود، خدمات گسترده‏ ای را در زمینه مهندسی ایمنی، و... ارائه می‏دهد.

مشترک خبرنامه شوید

تماس با ما

آدرس: سعادت آباد، بلوار پیام،میدان بھرود، بلوار شقایق،خیابان شهید قمصری، کوچه لاله 3، پلاک 23

تلفن: +9821-22086837

ایمیل: mail@namadimen.com